توضیحات در مورد کتاب

کتاب شریف قواعد اسلام جلد دوم از تالیفات عالم بزرگوار سید حسین عرب باغی رحمت الله علیه میباشد در بیان احکام فروع دین اسلام.

از سایر کتب: کتاب قواعد اسلام جلد اول دو فصل بود و این کتاب شریف قواعد اسلام جلد دوم به تنهایی فصل سوم میباشد در بیان احکام فروع دین.….

قواعد اسلام جلد دوم در بیان احکام فروع دین اسلام

مقدمه مولف

فصل سوم در قواعد احکام فروع دین از احادیث اهل بیت رسول الله صلی الله علیه و آله به طریق اختصار

در این فصل احکام فروع دین اسلام را از کتاب وسائل الشیعه که از کتب اربعه روایت کرده نقل میکنم بدون سند و نام راویان ، زیرا که در آن کتاب از راویان عادل و صحیح و موثق روایت کرده ، و بعضی احادیث را با سند و نام راوی بیان مینمایم از کتب اربعه ، از جهت اهم بودن مسئله تا از برای کسی شکی و شبهه نمانده باشد، و این قواعد رؤس مسائل است، و جزئیات را در این فصل بیان نمیکنم ، و آنها را در قانون الاسلام ذکر کرده ام .

و مقصود در اینجا قواعد فروع دين است از اهل بیت رسول الله صلى الله عليه و آله ، که اهل اسلام و بلکه دیگران نیز بدانند که احکام دین آنحضرت چه بوده و در آن چه فرموده اند، و در رأی و قياس و ظن غیر از اهل بیت آنحضرت چه گفته اند؛

و در فصل اول ( جلد اول قواعد اسلام ) از احادیث علماء اعلام اهل سنت و شیعه بطریق تواتر واضح شد امامت و واجب الاطاعة بودن امامان اهل بيت رسول الله صلى الله علیه و آله ، و از این جهت احادیث اهل بیت آنحضرت را در احکام فروع الدین بیان میکنم تا اینکه مسلمانان دینداران و صاحبان انصاف بفرمایشات ایشان در دین خودشان عمل نمایند ، از سنّی و شیعی ، و آنکسانی که رسول الله صلى الله علیه و آله را پیغمبر میدانند.

پس بعون الله تبارك و تعالی میگویم…

تمام مسائل احکام طبق آیات و احادیث : در پیج اینستاگرام مطالعه نمایید و از سوالاتی که در کامنت ها شده مطلع شوید و اگر سوالی داشتید از طریق کامنت و دایرکت اقدام نمایید.

پاسخ به سوالات

در رابطه با احکام این ماده اگر مشکلی یا سوالی دارید از طریق پیج اینستاگرام اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه